25 Mayıs 2014 Pazar

Osmanlı Tarihi, Haçova Meydan Muharebesi

Merhaba,

Ne yazıkki ben tarihle çok ilişkili olmasam da, eşim bu konuda çok meraklı ve bilgili.. O bana anlattıkça bende keyifle dinliyor, merak ediyorum.
Buralara yerleşince insana otomatik olarak temsil görevi yükleniyor. Daha önce yazdım mı hatırlayamıyorum ama arkadaşlarımızın, komşularımızın, çevremizin tanıdığı ilk Türk ve Müslüman biziz genelde. Hal böyle olunca, merak edip soruyorlar, inşallah bizde ülkemizi, bayrağımızı, dinimizi en iyi şekilde temsil edebiliriz. Bunun için gerçekten özenli davranıp, gayret gösteriyoruz.

Osmanlı Tarihi Macarlar tarafından bilindiği için, genelde bununla ilgili soru-yorum mutlaka alıyoruz. Bizde fırsat buldukça okuyup öğrenmeye çalışıyoruz.
Miskolc'te Osmanlı Devleti 90 sene var olmuş, insanın daha önce atalarının olduğu yerde olduğunu bilmek bile bir güven veriyor..
Haçova Meydan Muharebesi'ni hemen hemen herkes duymuştur. Benim gibi çok tarihten anlamayan biri bile olsanız, kulağınız aşinadır eminim bu savaşa.. İşte bu muharebe bizim yaşadığımız yere yaklaşık 50 km. Şu anki adı Haçova değil tabii ki, Mezokeresztes (Mezokeresteş diye okunuyor)..
Mezokeresztes'e girerken arabada bi sessizlik oldu, insan gerçekten o zamanları düşünüyor. Hangi şartlarda, nasıl savaşılmış. Buralara kaç günlerde gelinmiş, ne yemişler, ne içmişler? Nerede saklanmışlar, yazı var kışı var, nerede saklanmışlar, vs..

Bildiğiniz dümdüz bir ova, aslında bir heykel tarzı birşey olduğunu duymuştuk ama biz bulamadık, dolayısıyla şöyle bir köyü dolaşıp çıktık..











Resimlerde de göreceğiniz gibi dümdüz ova aslında...
Ama insan düşünmeden edemiyor gerçekten..
Osmanlı eserlerini, miraslarını gezdikçe paylaşacağım burada.
Sevgiler,
Gökçe D.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder