29 Mayıs 2014 Perşembe

Macarlarla Kadınlar Günü :)

Merhaba,

Biz kültürümüz gereği misafiri çok severiz. Evimize gelsinler, yiyelim içelim,ikram edelim sohbet edelim isteriz. Lakin ne yazık ki, buralarda pek öyle değil.
Yabancı memlekete gelip de, kendi kabuğumuzda yaşamak olmaz. Kültürlerini, dillerini, yemekleri vs. öğrenmeye çalışıyorum. Bu arada tabii ki kendi kültürümüzü de onlara göstermeye, öğretmeye çalışıyorum.
Dedim ki, eğer misafirperverlik onlarda yoksa, bizde var... Bütün iş arkadaşlarımı bir cumartesi oturmasına,bizim tabirimizle "kadınlar günü'ne", onların tabiri ile "ladies party'ye" :) davet ettim.
Günler öncesinden hazırlanmaya başladım, hem benim ilk davetim, hemde onların ilk defa bir Türk+Müslüman ailesine ziyareti olacağı için..
Çok keyifli bir gün geçirdik bütün arkadaşlarımla..
Sonuç;
1. onların kültürlerinde de bir yere misafirliğe giderken eli boş gidilmez kavramı var, canım arkadaşlarım güzel hediyeler getirmişler bana.
2. İpte kuru patlıcan biber görünce çok şaşırdılar ama çok beğendiler. Bu yaz onlarda deneyeceklerini söylediler :)
3. Türk mutfağını sevdiler, tariflerini isteyip deneyenler bile oldu..
4. Elektrikli çay makinesi onlara çok ilginç geldi, siyah çayı çok beğenmeseler de içtiler :)
5. Türk kahvesi favorileriydi..

Şimdi aşağıda birkaç fotoğraf paylaşıyorum o günden..
Güzel hatırlar biriktirdiğim arkadaşlarımla..
Sevgiler,
Gökçe D.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder