3 Kasım 2014 Pazartesi

Miskolc'te Hastalanmak..

Merhaba,

Bu şehre ilk yerleştiğimizde, eşim böbrek taşı düşürürken merkez eyalet hastanesinde (Borsod-Abauj Zemplen Megyei Korhaz) 1 gece üroloji bölümünde yatmak durumunda kalmıştı.
Buradaki hastanelerde, 'ayy acile gideyim bi ağrı kesici yaptırayım da eve döneyim' deme şansın yok ne yazık ki.. Gittiğin gibi yatırıyorlar genelde..

Miskolc'te 2 tane devlet hastanesi var,özel hastane yok. Biri yukarıda bahsettiğim eyalet hastanesi, Szent Peteri Kapu'da bulunuyor. Diğer ise Semmelweis Miskolc hastanesi, Casabai Kapu'da bulunuyor. Semmelweis, 2011 yılında renove edilmiş ve genelde doğum hastanesi olarak biliniyor.

Miskolc'teki hastanelerde refakatçi sistemi yok, dolayısıyla ailenizden biri sizinle birlikte kalamıyor. Sadece ziyaret saatleri içinde gelip görebiliyor sizi. Her departmanında özel oda imkanı yok ne yazık ki, dolayısıyla hastanede kalmak durumundasınız. Benim kaldığım oda 2 kişilikti, şansıma yan yatak boştu, dolayısıyla tek kişilik gibiydi benim için. Hastane şartları (ya da bölümün şartları) gayet iyiydi, temiz bir hastaneydi. Bizim orta karar özel hastaneler gibi.

Yemeklerini ben yiyemedim ama aperatif birşeyler getiriyorlar, kahvaltı öğlen, akşam vs.
Doktorları, hemşireleri gayet güleryüzlü,sıkıntısız.Kendi doktorum(ameliyatımı yapan ve devamlı takip eden)gayet akıcı ve sorunsuz ingilizce konuşuyor. Hemşireler çat pat, anestezi uzmanı da gayet iyi konuşuyordu. Acil doktorunun da İngilizcesi gayet iyiydi.

Pazartesi akşamı gittiğim hastaneden, Perşembe öğlen evime dönebildim, şükürler olsun. Şimdi raporluyum, dinlenmek üzere..

En korktuğum şey idi hastaneye düşmek buralarda, ama şimdi herşey için binlerce kez şükürler olsun diyorum..
Allah kimsenin sağlığını elinden almasın.

Sevgiler,
Gökçe D.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder